Tuesday, January 2

Nyttår

Nyttår er en forferdelig høytid.

Selskapet var koselig. Med-feirerene var allerede verifisert trivelige, serveringen flott (snickerskaka og hasselbackpotetene ytterst utmerkede) og jeg fyrte opp mine første raketter uten å ta en dynamitt-Harry og svi av det lille jeg har igjen av hår.

Allerede i ti-tida var jeg trøtt. Holdt ut til litt over ett, etter å ha sunket godt ned i kvasi-sovestilling i sofaen i lengre perioder, og fått medfølende kommentarer fra resten av selskapet.

Fikk årets første tegn på at Gud er god klokka seks morgenen etter, da lille sønn fant seg i å sove litt til - to og en halv time! Dagen etter en rangel pleier jo gå fint.

Men i dag - jeg har en nokså edruelig livsstil, tømmermennene som har bygd flere leilighetskomplekser i hodet mitt i dag har ikke blitt betalt av en eneste dråpe etanol, bare av kombinasjonen småbarnsfar og rangling. Og dataspillsøvn - aldri lurt å avslutte kvelden med et adrenalinkick, selv om det er tidlig.

For et par år siden trakk jeg den meget fornuftige konklusjonen at nyttårsfeiring bør man holde seg fra. Dessverre omfatter det også deler av veldig kjekt sosialt liv, og er dermed ikke så lett å holde, det spørs om overgangen til 2008 blir bedre, ikke minst siden jeg da skal ha gudstjeneste midt på natta.

Symbolsk sett startet jeg likevel dette året med å begynne å ta tran igjen. Så får den fornuftige døgnrytmen heller vente til kalenderskiftet har satt seg. Hodet henger igjen i ifjor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home