Friday, November 3

Fra kunst til krykker

Torsdag kveld spilte jeg fotball på KRIK, sammen med mange konfirmanter.

Jeg var nok ikke så god da jeg var yngre, men vi spilte masse fotball. Det hender jeg får det til på små flater og ser en fin pasning, og som voksen sammen med fjortenåringer faller jeg i hvert fall ikke gjennom.

Litt uti kampen, gutter mot jenter, som guttene dominerer klart, selv om jentene er gode og spiller godt sammen, er jeg midt på banen. En ball nærmer seg mitt område. Intuitivt hopper jeg opp i lufta og prøver å dempe ballen med yttersida av foten, et godt stykke ut fra kroppen. Det ser jo fint ut når det lykkes.

Denne gangen var det nok nærmere mesterverket mitt fra turntesten på gymnaset, som ble døpt "skutt måke". Armer og bein flakset i alle retninger og kontakten med gulvet kom tidligere enn jeg hadde tenkt.

Jeg tror fotbladet gjorde en ufrivillig piruett, i en retning det ikke er laget for. Kampen fortsatte, jeg ble sittende, uten smerter, men også uten særlig evne til å gå.

Der er jeg nå. Halter litt, men har kjøpt mitt første par krykker og har vært hos legen og fått greie på at dette nok går fort over, men at det var en uvanlig skadevariant.

2 Comments:

Blogger Helge Årsvoll said...

Det fallet skulle jeg sett! Håper det går bedre med deg... Så flott at du har vært på fotballtrening. Det er jammen mer enn jeg har fått til i det siste. Du inspirerer!

Ellers, det der "lovers" greiene har jeg forstått! Egentlig bare morsomt. Godt det ikke var den værste saken å bomme på! Engelsk er som du skjønner ikke min sterke side...

Ønsker deg og Ragna en fin helg med barna!!! Hils!

12:44  
Blogger gisle said...

Flott fortelling fra fotballens finurlige felt!

Føttenes frihet fører farlig fort fra fri flaksing til febrilske fall...

Fabelaktig fot for finesser – fratulerer (& fod fedring)!

05:00  

Post a Comment

<< Home