Friday, September 22

Invitasjon til Gud

Det er ikke et tomt løfte.

"Be, så skal dere få."

Hver kveld og mange morgener takker jeg for det gode i livet mitt, og ber for det som ligger øverst på bekymringslisten.

Bekymringene faller som tørre blad fra trærne om høsten, og livet får en smak av velsignelse.

"Den som ber, han får."

"Let, så skal dere finne."

Når jeg slutter å lete etter eller oppsøke Gud, blir han mindre virkelig. Ikke i realiteten, men jeg fjerner meg. Og når jeg sliter, tviler og strever med vanskelige spørsmål er det som hjelper å lete.

Derfor er det fortsatt sånn for meg at: "Den som leter, han finner." For den som ikke leter blir finninga ofte tilfeldig.

"Bank på, så skal det lukkes opp." Jeg banker på. Blir sluppet inn. "Den som banker på blir det lukket opp for. Så enkelt å komme til Gud.

Men en stadig prosess, altså.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home