Monday, May 8

En herlig dag

I løpet av et langt teologistudium drømte jeg ofte om den gangen finværet på våren kunne komme uten at jeg måtte lese til eksamen.

Tidligere år av prestelivet mitt har jeg ikke fått oppfylt dette ønsket, fordi jeg har hatt travle perioder. Og i år begynte finværet med at mini var syk, så minst en av oss måtte være inne.

Men i dag har vi nytt hagen, sola og den varme vinden. Jeg har sittet på plentraktoren i et par-tre timer og kuttet gress på nesten hver eneste centimeter av den firemåls store hagen. Høymolrota har blitt kuttet tidlig og den nye plenen vi anla i fjor ser brukbar ut. Til og med en stein klarte traktoren dele i to, uten at knivene så ut til å lide merkbart.

Sykkelen har fått støtte, endelig, og minis sete har blitt montert på Ragnas sykkel. Jeg er litt brunere i fjeset og har fått rikelig med påfyll av finvær for kropp og sjel. Nydelig å få gjort noe, nydelig å nyte våren.

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Da jeg studerte teologi pleide jeg å bruke finværet ute til utendørs repetisjon- en god måte å kombinere fint vær og eksamenslesing. Anbefales. Til neste eksamenslesing...

14:57  

Post a Comment

<< Home